Když se na to podívám, vidím jen jediné: Iluze, Iluze, Iluze. Jsme v pasti sebeiluzí, sebepředstav, přání a fantazií. Jako bychom se báli žít v tomto světě plném obrazů v televizi, jak vypadá „dokonalý život, dokonalého člověka“ svůj vlastní „obyčejný“ život. Ano reklama v nás vyvolává pocit, že nejsme dost dokonalí, že nám něco chybí a umí to velmi mistrně, ale nemusí to být jen reklama, stačí se projít po ulici, všichni vypadají jako ze žurnálu, značkové oblečení (ze sekáče, ale značkové), předražené mobily (na splátky, ale nejnovější model, který umí divy), obrovská auta honosící se super něčím, ani nevím čím, já tomu nerozumím, rozestavěné domy (protože žít ve vlastním domku je In i když jsem někde 50 km od města a přitom „já mám tak ráda městský ruch“) promiňte to není nic jiného, než život v Matrixu (kdo neviděl, vřele doporučuji). Když se podívám blíže do tváří lidí, vidím tam strach, prázdno, možná i neustálou naštvanost, jako by říkali “ vůbec se mě na nic neptejte, nezajímejte se o MĚ! Stačí přece, že vidíte, jak se MÁM dobře“. Kolikrát jsem slyšela příběh, kdy se manželé dřeli jak koně a snili o klidném životě ve svém novém domě, neustále si říkali“ to vydržíme“ až to bude postavené, tak budeme šťastní. No a ono se stalo, že po dostavění domu se nic nestalo. Pořád se cítili vnitřně stejně, prázdní, tak kde je to štěstí? Myslím, že není nikde jinde, než v nás samotných, podívejte se tam je tam pravda o mě nebo jen představa jak bych měla vypadat. Vždy si můžete vybrat, to opravdu můžete a zadarmo! Ano a nyní se opět můžeme vrátit k ústřednímu tématu, proč nemít dítě, nebo spíše proč mít dítě. Třebaže mi mé dítě ukazuje už od narození, mé lidství, které jsem honbou za penězi, které jsem nikdy neviděla, protože skončili někde v hluboké kapse státu, možná i ztratila? Protože mi dává pocit, že láska je ta nejbáječnější věc na světě a ani ten nejskvělejší plastický chirurg mi ho do srdce nepřišije? Protože když mě můj syn políbí, mám pocit, že mé rty rozkvetly do těch nejkrásnějších rtů na světě a vůbec mě nenapadne si do nich ještě nechat píchat botulin, či co se to tam rve, aby vypadaly jako je má Někdo. Za mě Ano!